Таласъми по Копринка - Весело отборно състезание

Крайно класиране Таласъми по Копринка 2022

 

Всяка връзка, илюстрация и съвпадение с действителни лица, имена и събития, е може би случайна.

….
Имало едно време…
То и сега ги има, но си е друго да започнеш разказ като класиците, написали шедьоврите Учителят и Маргарита, Не съм от тях, Гочо и Алисия in Wonderland, Титаник край Копринка, Лукчо и така нататък…

Та имало едно време една група ТАЛАСЪМИ (Моля да не се припознават лица, които нямат заслуги за причисляване към тия митични създания), която се занимавала с едни неща, дето никак не им била работа.
И все още не им е работа, но това е друг въпрос.

Според вярванията, таласъмите били блуждаещи души, които търсят покой и убежище, и когато намерят подходящ дом, те се заселват там и трудно могат да бъдат прогонени.

Таласъмите правили всичко възможно да прогонят хората, в чиято къща са се заселили или улица, която обсебили. Те вдигали доста шум, пъшкали като нерези по екстремите, и правили доста пакости – минавали през ниви, карали по туристически пътеки, засипвали с камъни другите край тях и т.н.

Според митологията таласъмите били няколко вида, но по-късно и с течение на времето решили да се разделят на класове, да спрат да правят бели, приели Таласъмския Кодекс и след векове, през 2022-ра година вече имало над 330 лицензирани по Кодекса таласъми.

Съвсем естествено, в началото имало противници на Кодекса, но всички спорове се решавали мирно, тихо, кротко и демократично.

Таласъмите  имали пълно и сертифицирано предпазно оборудване, съгласно техния Таласъмски Кодекс.

Той бил кратичък, че те нито обичали да четат, нито да го спазват.
По-обичали да си спретват кавги с техния Пазител на Времето - Пантевь Велики, или пък да тормозят и мерят с палци отклонението си от трака с Господаря на Прееваните Състезатели (ГПС) - Николаос Кукович. Също много обичали да се карат с техния вожд - Тодорин Всевиновний -  дребна форма таласъм, който се опитвал да потушава бунтове и съзаклятия, и все бил крив на някой си. Абе таласъм-будала.

Вместо коне, Таласъмите яздили някакви не много качествени железа, гдето ги кръстили “моторо”, “пестинаро”, “урод”, “цвайки” и прочие.

Бедните те се мъчили с тия железа, ама други нямали, и особено почитали “цвайките” щото си въобразявали (ама само така си мислели), че най-лесно се укурмляват тия пущини. А и освен това, чрез тях изпращали димни сигнали надалеч от цвайтактовските си отходни тръби, което в таласъмските вмирисани на двутактово масло среди се считало за особено божествено и пазещо от счупени крайници, избили свещи, спукани гуми или нещо друго.

Всъщност никой от нищо не бил опазен, освен ако не внимавал или пък не е имал късмет. Но все пак трябвало да вярват в нещо.

Та Таласъмите яздели тия железни коне не по нормални пътища и пътеки. Целта им винаги била да се заврат на места с непрогледен мрак, по дерета дето никой не иска да се завира, ходили на места, дето нямали никаква работа и се опитвали да издрапат до горната земя…
Но малко успявали и обикновено само тримата първи от клас получавали награди.

И вместо кротко и мирно на разходка в парка да идат с любовницата или семейството си, те ще се замъкнат да се занимават с Пачарозки нещица из Кърнарския друм.

Вместо да идат да се образоват в гюлопроизводството из музеите на Казанлъшката котловина - ще се юрнат дървета да прескачат и ще обясняват на другите, че това бил някакъв си спорт, в чест на култовата роза Алба или Дамасцена.

Нямат си друга работа, че чак на друга планета наречена Кирково ще прескочат, та Бански старец ли не ходят да ръфат или ония вълшебни пилешки кюфтета в провинция Калифорница, я Чурешката пътека в дъжд, край Горна Малина ще подхванат…или ще си страдат из други околии с ясната мисъл, че “им е изпаднала душата”.

Тези тумби се сбирали на отбори, съставени от по 4 таласъма, които си слагали всякакви странности по тях -  по предпазните шлемове клонки и вързанки, обличали се в цветни дрехи или си връзвали по лактите ползвани прашки с еднакъв цвят от девици и си мислели, че това ще ги спаси от лоша прокоба.

А прокълнати кътчета по това свещено място, колкото щеш.

Я паднеш в някоя росна дупка 

я река те отнесе или в калчица затънеш

или пък млада силиконка трябва да спасяваш от удавяне.

Защо се събирали Таласъмите, ще попитате вие?

Е, как защо, нали на всеки вяра някаква му трябва? Та те вярвали, че така закриват някакъв си техен сезон и ще омилостивят Ендуро-таласъмските богове да дадат по-леки екстреми и по-малко травми догодина, като пренасяли в жертва я някоя ламарина, я двигател, та дори и някоя друга кост от телата си.

О, колко наивни и глупави били те! Tа те всъщност откривали сезона си, но най-голямата глупост е да се опиташ акъл да им даваш.

Освен, че ще спорят с теб до безкрай, може да те побутнат нежно по трака,

тубата с бензина да ти отнесат, или ще ти се случат и много по-лоши неща, като чак да те напсуват.

Всъщност Таласъмите се мислили за по-висши от другите и се наричали Ендуристи. Това разбира се им било простено, защото на всички било ясно, че са омагьосани от свещеният за тях “цвайтактерски дим”.

Даже милиционерите не смеели да ги тестват с уредите си за алкохол и наркотици, щото нямало оправия с тия ендуристи - я ще хукнат да бягат с железните си коне, я ще поискат с тия уреди самите милиционери да се тестват, а това било унизително за милицията.

Та да започнем да ги наричаме Ендуристи, а не Таласъми.

Както Ви разказахме по-горе - всяка есен ендуристите се събират, около лагерните си огньове на Копринка - мъдрят тактики, схеми, а защо не и откровени лъжи, само и само да се доберат до голямото ендуристко съкровище, каквото е първото място в оспорваната надпревара или иначе казано - поне 10 кила в жълтици - по 1 стотинка.

Ще се събере цялата ендуристка сган, ще се рязвъртят тия мотори и ще пръснат панаира на всички де що са там - рибари, случайни туристи, или ще изорат прясно поникналите ниви - безкомпромисно и най-вече с кеф.

Заветната първа награда обаче има своята цена и тя трябва да бъде платена с бензин,  масло, кръв, физическо и умствено натоварване, докато се преодоляват препядствията към трънливия път на победата.


Условия за участие:

Онлайн регистрация на отбор тук

Записаните до момента тук

Карта с по - важните места тук

Всеки един състезател е длъжен да представи собственоръчно попълнена декларация за участие /изтегли от тук: http://u.pc.cd/Iz57
Ако състезателят е под 18 години, родител трябва да представи декларация / изтегли от тук: http://u.pc.cd/mv0otalK


ТАЛАСЪМИ!

Регистрацията на отборите ще протече така:
САМО Капитанът на отбор го регистрира. Трябва да знае име на отбора, име и фамилия на съотборниците си и да плати таксата за всички и да представи предварително попълнени и подписани от съотборниците си декларации за участие. Без декларация няма да участвате!

Ще получите плик с номера и други неща, които номера да залепите на КАСКИТЕ. На всяка контрола ТРЯБВА всички да сте заедно и да изпълните задачата си. Едва тогава ще получите верификация за премината контрола.

Непосредствено преди старта ще има брифинг САМО за капитаните на отборите. Също тогава ще получите GPSите си!

Трасето е около 80км. за мотори и 65км за АТВ. Презареждане имате на ...... км. Четиритактов мотор или АТВ го изкарват цялото без проблем.
Комбинирайте се от отбор с по 1, макс 2 туби за гориво.

ТРАСЕТО СЕ ЗАТВАРЯ В 16 часа!
НАГРАЖДАВАНЕ ЗА СЪСТЕЗАНИЕТО КАКТО И ГОДИШНО НАГРАЖДАВАНЕ ЗА BG-X ENDURO CHAMPIONSHIP В 16:30 ЧАСА НА МЯСТОТО НА СТАРТА

  • ● Всеки отбор (Мотори) трябва да е съставен от минимум 4 състезателя.
  • ● Всеки отбор (АТВ) трябва да е съставен от минимум 3 състезателя.
  • ● Отборите могат да бъдат съставени и от повече на брой състезатели, но не и от по-малко от посочените!
  • ● В един отбор може да участва само един състезател от клас PRO.
  • ● На всеки отбор се полага само 1 (един) брой GPS!!!
  • ● Състезателите да напишат четливо номер и името на отбора си на стикер, залепен на GPS-a и да го изпратят предварително!
  • ● Записването на отбора ще става един по един в събота сутрин.
  • ● На всеки отбор ще бъдат раздадени стикери за идентичност пред контролите.
  • ● Отбор, който не пристигне на контрола в пълен състав, няма да получи заверка за съответната контрола.
  • ● Старт на състезанието 11:00 часа, от плажа пред комплекс "Лазур".
  • ● Всички мотоциклети стартират на общ старт с изгасени двигатели. Всички АТВ-та 10 мин след мотоциклетите по същия начин.

 

Такса участие: 25 лв на състезател.
Един отбор кара с 1 GPS.
Гориво за презареждане се оставя след регистрацията на място.
Носете си леко и нежно въженце!


Записване и раздаване на GPSи след 8:30 часа на мястото на старта.

ВАЖНО! В събота сутрин тракове няма да се качват!!!
НАДПИСАНИ С ИМЕТО НА ОТБОРА GPSи за качване на трак изпращайте най – късно до 17 ноември
за Тодор Пашов, 0887 477 661, Казанлък, Еконт офис Розова долина, или ги изпратете по приятел.

Пак повтаряме. Трак ще се качва само на 1 бр. (ЕДИН БРОЙ) GPS на отбор!



##############

ТАЛАСЪМИ, някои ВАЖНИ неща за Таласъми по Копринка.
ПАЗЕТЕ СЕ! Старта е опасен, НЕ СЕ ИЗБИВАЙТЕ а и след него!
Самото състезание е за забавление - нищо няма да докажете, като се пребиете!

В това състезание не печелят най - бързите! Печелят най - съобразителните и тези, които работят в екип!

· Надписан с името и номер на отбор GPS трябва да е при мен до петък в 18 часа.
· Само капитанът на отбор го регистрира от 8:30 до 10:30 на старта! Трябва да знае кои карат с него, да предостави ПРЕДВАРИТЕЛНО попълнени декларации и да им плати таксата.
· Декларации на старта няма да има! Без декларация не може да участвате!
· Ще получите номера и други неща, които номера ги лепите на каските за достоверност пред контролите.
· Преди старта ще има брифинг САМО за капитаните на отборите.
· На всички контроли + презареждането! трябва целият отбор да сте заедно. Едва тогава ще започенете играта и ще получите печат за премината контрола.
· Всеки отбор да си вземе поне едно по - здраво въженце.
· На няколко места пресичате вади като тази след старта - внимавайте! Не е кой знае какво но в емоцията може да се прецакате.
· Тракът върти обратно на часовниковата стрелка около язовира.
· Слушате и изпълнявате всички нарежданията на контролите. Те имат право да ви дадат DNF на секундата!
· Тракът ви ще започне от тополите. До там пресичате дерето от където прецените.
· Тракът ви свършва около 500м. преди самият финал. Търсите големите флагове BulDock - там ви е финала по време.
· Времето ви се смята до знамената, но за да си предадете контролите и gps имате последна задача, която трябва да изпълните. Не се бутайте на тази контрола! Времето ви е зачетено!
· На две места пресичате асфалтов път. Бъдете изключително внимателни! На първото място имате контрола преди асфалта, на второто е широко и с голяма видимост, но бъдете внимателни.
· Много внимавайте на по - широките пътища за джипове и туристи. По принцип са предупредени но винаги очаквайте нещо срещу вас!
· Много внимавайте за коловози и скрити дървета и камъни.
· Трасето се затваря в 16 часа! Моля ви, ако до 15:30 не сте стигнали презареждането, намерете най - краткия път към финала.
· Годишно награждаване за BGX, както и награждаване за състезанието в 16:30 на мястото на старта
· Ако претърпите лек инцидент (счупване примерно) и звъните на 112, това се води ПТП и ще имате КАТ. Преценете си дали си струва спрямо вашата ситуация. Също след инцидент, в болницата като ви питат как сте се ударили ако кажете, че е с мотор викат КАТ. Чисто информативно да се знае. На старта има линейка, която може да обслужи неотложни нужди.

 

 

Места за настаняване: 

Всички хотели в Казанлък 


 

Календар с по - важните ендуро събития
от националния и световен календар